Bijbelstudie Dopen Genezing Marriage Course Preken Sprekers Studie "Openbaringen"

Sprekers

Charles Petit

Charles Petit (1954) werkt als jurist en ingenieur bij een grote opdrachtgever in de bouw op het snijvlak van markt en overheid. Zijn aandacht is vooral gericht op vraagstukken met betrekking tot mededinging en samenwerking.

Charles en zijn vrouw Maria komen beiden uit katholieke gezinnen. In hun jeugd zijn zij op zoek gegaan naar geestelijke verdieping. Aanvankelijk zochten zij dat in New Age. In 1983 hebben zij Jezus Christus aanvaard als hun persoonlijke Heer. Zij kwamen kort na elkaar tot bekering en alles werd anders. Het Levende Woord veranderde hen van binnenuit en bracht de geestelijke verdieping waar zij naar zochten.

Charles en Maria leiden samen het pastorale team van de gemeente. Daarnaast geven zij de bekende Alpha Cursus en leiden zij een huiskring. Zij genieten ervan als zij zien hoe de Heer Jezus Christus levens van mensen boven verwachting vernieuwt. Mede vanwege zijn beroepsmatige achtergrond begeleidt Charles namens de Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten regelmatig besturen van christelijke gemeenten bij hervormingen.

Constance van den Heuvel

Flip Rademakers

Flip Rademakers (1973) is getrouwd met Annemiek en heeft twee kinderen.
Hij heeft een theologische opleiding gevolgd bij de ETA en is
in het verleden samen met Annemiek 5 jaar werkzaam geweest als zendeling/ontwikkelingsmedewerker in Albanië.
Tegenwoordig geeft hij levensbeschouwing aan een middelbare school in Spijkenisse. Hij spreekt al enige tijd met grote regelmaat in onze gemeente.

Frank Ouweneel

Frank Ouweneel (1950) is meer dan 30 jaar werkzaam geweest in de ICT-branche. In 1979 startte hij zijn eigen bedrijf dat uitgroeide tot een bloeiende onderneming.

Reeds jong kwam hij tot geloof in Jezus Christus; vanaf zijn tienerjaren houdt hij zich met hart en ziel bezig met de bestudering van de Bijbel.

Parallel aan zijn maatschappelijke verplichtingen wijdde hij zich gedurende een lange periode aan zondag-preekbeurten en aan het geven van Bijbelstudies in binnen- en buitenland; sedert 2001 verricht hij deze dienst fulltime.

Zijn oprecht gebed is dat zijn werk er toe mag bijdragen dat de harten van zijn toehoorders steeds opnieuw vol worden van de Persoon van Jezus Christus.

Jaime Quevedo Klein Haneveld

Jaime Quevedo Klein Haneveld (1979) is ruim 14 jaar werkzaam in de jeugdhulpverlening. Hij studeerde SPH en heeft onder andere gewerkt op dagbehandelgroepen voor kinderen, crisisopvang voor kinderen en pubers en dagbehandeling voor pubers, waar hij ook oudertrainingen heeft gegeven. Op dit moment werkt hij in de ambulante jeugdhulpverlening. Jaime is getrouwd en heeft vier kinderen.

Maria Petit

Marleen Pattipeilohy-van der Laan-Hulstkamp

Marleen Pattipeilohy-van der Laan-Hulstkamp (1980) is getrouwd met Daniël en samen hebben ze 4 kinderen. Ze werkt een aantal dagen in de week op het Voortgezet Speciaal Onderwijs aan Zeer Moeilijk Lerende Kinderen.

Sinds september 2015 spreekt ze ±4 keer per jaar in deze gemeente. Elke keer vindt ze dat spannend en is dan zelfs een beetje zenuwachtig en beseft ze telkens weer dat ze dit nooit zou kunnen (of zou willen kunnen) uit eigen kracht, maar altijd weer de leiding en de inspiratie van de Heilige Geest nodig heeft. Ze houdt van preken die een beetje “schuren” en je aanzetten tot nadenken, bezinning of actie! In haar preken is ze open over haar eigen worstelingen, fouten, falen en struikelen, maar ondanks dat spreekt ze alleen maar omdat God haar daartoe waardig heeft gekeurd en haar het evangelie heeft toevertrouwd. Niet om mensen te behagen, maar God, die de mensen doorgrondt. (1 Tess. 2:4)

Medhat Mouri

Medhat Mouri is in de Vredekerk te Den Haag verantwoordelijk voor pastoraat, huisgroepen, midweek-programma en gebedswerk; leider van de Arabic ministry. Full time kerkelijk werker sinds 1984. Getrouwd met Rietha en vader van 3 kinderen. Houdt van reizen en vrienden opzoeken.

Theo van Kouteren

Wim Bevelander

Al meer dan 30 jaar reist Wim Bevelander (1954) door het land om op te treden. Een enkele keer met een band, meestal met een akoestische gitaar, maar altijd met Nederlandstalige, pittige songs. Hij schrijft teksten die je raken, doen glimlachen en die tot nadenken stemmen. Hij doet uitspraken die blijven haken, die je confronteren of bemoedigen.

laatst bijgewerkt op 31/10/2023
Door liefde gedreven, mensen tot discipelen van Jezus te maken.