Gebed Pastoraat

Gebed

In de gemeente zijn verschillende momenten waarin we in stilte of in het openbaar de aanwezigheid van God zoeken door middel van gebed. Zo ook in de “Schuilplaats”. Daarbuiten kunnen er zich ook diverse situaties voordoen dat u extra hulp nodig heeft of juist beschikbaar wilt zijn om voor mensen te bidden. In de “Schuilplaats” zijn hiervoor diverse mogelijkheden. Het gebed is zó belangrijk, en gebed is de motor van ons geestelijk leven.

Zondags:

Op de zondagochtend beginnen we met een gebed van 9.15 tot 9.45 uur waarbij iedereen uitgenodigd is om aanwezig te zijn. We verzamelen ons in de gebedsruimte boven aan de trap rechtdoor. Kunt u niet al om 9.15 aanwezig zijn maar wel iets later, geen nood: schuif gewoon aan, de deur staat altijd open. Het is belangrijk dat deze tijd vrijgemaakt is om een zegen te vragen voor de samenkomst en voor alles wat er die morgen gaat gebeuren. U zult versteld staan hoe u de samenkomst meemaakt als u al voor die tijd Gods aangezicht gezocht heeft. Heeft u gebed nodig, kom dan na deze tijd van gebed voor de dienst en dan kan er na 9.45 voor u gebeden worden.
Tijdens onze samenkomsten is er gelegenheid om in de gemeente uw aanbidding naar onze God uit te spreken.
Regelmatig wordt er tijdens de samenkomst een uitnodiging gedaan voor gebed. Hiervoor is een team aanwezig om met u te bidden. Ook na de dienst is hier genoeg tijd voor.

Bidstondavonden:

Om de 4 weken is er een grote gebedsavond op de dinsdagavond. Hier bent u van harte uitgenodigd om mee te bidden voor allerlei onderwerpen die op dat moment belangrijk zijn (zie onze agenda voor de data van de bidstonden).

Gebedsgroep:

In de gemeente is er op de achtergrond een gebedsgroep actief bezig om voor mensen en onderwerpen te bidden. Deze groep mensen willen ook graag voor u bidden geef daarvoor u zorgen door aan:
Janny van ’t Veer 0181-631453 of jannyvantveerupcmail.nl

Zieken:

Bent u ziek dan kunt u gebed vragen. Wilt u gezalfd worden met olie zoals in Jacobus 5: 13-16 dan zijn we graag bereid dit bij u toe te passen. Wij geloven dat God nog steeds mensen geneest. In de gemeente kunt u getuigenissen horen van mensen die genezing van God ontvangen hebben. Graag bidden wij voor mensen, maar laat u het wel weten als u gebed nodig heeft. Kunt u lichamelijk naar de gemeente komen vergeet dan ook niet zelf naar de bijeenkomsten te komen. Juist op deze momenten heeft u anderen zó nodig en kunt u ervaren hoe het is om gemeente te zijn.

Algemeen:

Heeft u vragen of opmerkingen over gebed?
Informatie: 06 - 53 73 00 12 of secretariaatpgdeschuilplaats.nl


laatst bijgewerkt op 31/10/2020
Door liefde gedreven, mensen tot discipelen van Jezus te maken.